021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

چگونه بفهمیم گیربکس اتومات سالمه؟

گیربکس اتومات سالم

اغلب افرادی که می خواهند ماشین اتومات دست دوم خریداری کنند برایشان این سوال پیش می آید که چطور بفهیم گیربکس اتومات سالمه؟ اگر به دنبال جلوگیری از تعمیرات اساسی و هزینه‌بر هستید، توجه به نشانه‌های خرابی و اجرای “تست سلامت گیربکس اتوماتیک” بسیار مؤثر است.

در ادامه همراه ما باشید تا چند ترفند جالب برای تست گیربکس اتومات به شما آموزش دهیم.

مراقبت و نگهداری مناسب از گیربکس اتوماتیک امری حیاتی است که اگر به آن توجه نشود، میتواند هزینه‌های تعمیری قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد. این نوع گیربکس، به عنوان یک سیستم پیچیده، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد و در صورت وجود هرگونه آسیب، علائم خاصی نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند خرابی را شناسایی کنید. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی روش‌های تست سلامت گیربکس اتوماتیک پرداخته‌ایم تا بتوانید برای تشخیص خرابی‌های مختلف گیربکس، اقدامات مناسبی را انجام دهید.

تست گیربکس اتومات بی ام و

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک

مشکلات در گیربکس خودرو ممکن است علایم و نشانه‌های مختلفی را ایجاد کنند که نیاز به توجه و تعمیرات موردی دارند. برخی از این علایم عبارتند از:

1. تاخیر در پاسخگویی هنگام تعویض دنده: اگر در هنگام تعویض دنده، گیربکس تاخیر کند یا دیر عمل کند که ممکن است نشانه‌ای از مشکلات در داخل گیربکس باشد که نیاز به بررسی دارد.

2. صداهای عجیب و غریب از سمت گیربکس: وجود صداهای ناشی از زنگ زدن، زوزه‌زدن، یا صدای خرد شدن در گیربکس می‌تواند نشانه‌ای از خرابی یا فرسودگی قطعات داخلی گیربکس باشد.

3. بوی سوختگی از گیربکس ماشین: اگر بوی سوختگی از گیربکس خودرو احساس می‌شود، این نشانه نقص در سیستم روغن‌رسانی گیربکس میباشد یا مشکلات دیگری وجود دارد که نیازمند تعمیر است.

4. نشتی و کم شدن مداوم روغن گیربکس: هرگونه نشتی از روغن گیربکس، اگرچه ممکن است در نقاط مختلف ظاهر شود، نشانه‌ای از مشکلات در گیربکس است که باید بررسی و رفع شود.

5. روشن شدن ارور گیربکس: روشن شدن چراغ اخطار چک گیربکس نیز نشانه‌ای از وجود مشکلات در سیستم گیربکس می‌باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد.

با توجه به این نشانه‌ها، اگر هرکدام از آن‌ها را تجربه می‌کنید، بهتر است سریعاً به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکلات گیربکس خودروتان را تشخیص داده و رفع کند.

تست گیربکس اتومات بی ام و

برای تعمیر گیربکس بی ام و تعویض روغن گیربکس بی ام و حتما به متخصص این خودرو مراجعه کنید.

در ادامه میخواهیم به ایرادات شایع در گیربکس اتومات بنز و بی ام و اشاره  کنیم. اغلب خودروهای بنز فیبر گیربکس خراب میکنند، البته این مشکل در خودروهای bmw نیز وجود دارد. فیبر گیربکس یا همان کنترل یونیت گیربکس زمانی که خراب می شود گیربکس ماشین صدای تقه میدهد و میره روی حالت اضطراری و روی دنده 3 گیر می کند.

ساعت گیربکس نیز مصرفی bmw است و هر 170/000 یا صد و هشتاد هزار کیلومتر باید تعویض شود.

یکی دیگر از ایرادات شایع بی ام و و بنز لرزش ماشین در سرعت 40 تا 60 در سربالایی ها است که اغلب به دلیل وجود اختلال در عملکرد توربین خودرو می باشد. اما باز نیاز به عیب یابی دارد و ممکن است عوامل دیگه ای هم این مشکل را ایجاد کنند.

از دیگر مشکلات شایع گیربکس بی ام و تاخیر در تعویض دنده است که به دلیل دیر عوض کردن روغن گیربکس است. اگر روغن گیربکس کثیف باشد اغلب این مشکل به وجود می آید.

 

6سوال پر تکرار راجع به گیربکس اتومات

  1. حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک بی ام و به معنای وضعیتی است که در زمانی که خودرو دچار نقص فنی می‌شود، کامپیوتر گیربکس دستور می‌دهد تا گیربکس به حالت دنده ۳ منتقل شود. این کار به منظور کاهش فشار وارده بر گیربکس است و از وقوع خرابی‌های جدی‌تر جلوگیری می‌کند. در این حالت، راننده باید از وجود این موضوع آگاه شود و خودرو را به تعمیرگاه مناسب منتقل کند.
  2. علت لرزش ماشین هنگام حرکت ناشی از چیست ؟ لرزش خودرو هنگام حرکت، لرزش خودرو در بعضی موارد ممکن است به دلیل عللی مانند خرابی در دسته موتور یا پلوس ایجاد شود، اما مشکلات دیگر نظیر گاز هرز در دور موتور بالا می‌تواند عامل اصلی لرزش باشد.
  3. چرا گیربکس ماشین گاز هرز می‌خورد ؟ علت گاز هرز خوردن نیز معمولاً به دلیل کمبود یا عدم رسیدن روغن کافی به کلاچ‌هاست. این مشکل می تواند ناشی از فرسودگی یا مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها باشد.
  4. علت زوزه گیربکس اتومات چیست؟ زوزه کشیدن گیربکس نیز به دلایل مختلفی از جمله تیز شدن دنده‌ها یا فشار روغن زیاد برگردد. همچنین کیفیت بد مونتاژ و عدم درست کار کردن سطوح چرخ‌دنده‌ها نیز می‌تواند به این مشکل منجر شود.
  5. چرا گیربکس اتومات تقه میزند؟ درباره تقه زدن گیربکس، علت اصلی آن ایرادات برقی میباشد که باعث برهم خوردگی استاندارد فشار روغن گیربکس می‌شود. همچنین، خرابی دسته گیربکس ها می‌تواند عامل دیگری برای تقه زدن گیربکس باشد.
  6. چرا گیربکس اتوماتیک خلاص می‌شود ؟ خلاص شدن گیربکس اتوماتیک ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی دنده‌ها، بریدن دنده پمپ روغن، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس یا نداشتن روغن کافی در گیربکس اتفاق بیافتد.

نحوه تست گیربکس cvt

برای بررسی سلامت گیربکس اتومات CVT، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. بررسی سطح و وضعیت روغن گیربکس:
    • ابتدا سطح روغن گیربکس را بررسی کنید. اینکار را با استفاده از میله اندازه‌گیری روغن انجام دهید. روغن باید در سطح مناسبی باشد و رنگ آن باید شفاف و مایل به قرمز باشد.
  2. دیاگ زدن کدهای خطا:
    • با استفاده از دیاگنوستیک، کدهای خطا را بررسی کنید. این کدها می‌توانند مشکلات مختلف گیربکس را نشان دهند که به تشخیص مشکلات کمک می‌کنند.
  3. بررسی عملکرد گیربکس در حالت حرکت:
    • با رانندگی در سرعت متوسط و در سطح صاف، عملکرد گیربکس را بررسی کنید. نشانه‌هایی مانند تاخیر در تعویض دنده یا وجود صداها یا لرزش‌های غیر عادی را توجه کنید.
  4. بررسی زنجیر یا تسمه فلزی گیربکس CVT:
    • تسمه فلزی یا زنجیر گیربکس CVT را بررسی کنید. این بخش از گیربکس ممکن است با گذشت زمان فرسوده شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

با پیگیری این مراحل و بررسی دقیق، می‌توانید مشکلات مرتبط با روغن، کدهای خطا، عملکرد در حالت حرکت و وضعیت زنجیر یا تسمه فلزی گیربکس CVT را شناسایی کرده و به موقع اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید