021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

چرا دوربین دنده عقب ماشین کار نمی کند؟با راه حل

تعمیر دوربین دنده عقب بی ام و

اگر دوربین دنده عقب خودرویتان دچار مشکل شده و کار نمیکند پس قطعا این مقاله می تواند به شما کمک کند تا مجدد دوربین دنده عقب ماشین تان را راه اندازی کنید. پس در ادامه همراه ما باشد.

مهم است که بدانید بعد از چه چیزی دوربین دنده عقب ماشین تان کار نمیکند، آیا از پشت ضربه ای به خودرو خورده است؟ آیا بعد از تغییر تنظیمات دوربین کار نمی کند؟ آیا باطری خودرویتان ضعیف است؟ آیا خود به خود دوربین دنده عقب کار نمی کند؟

علت های روشن نشدن دوربین دنده عقب ماشین

اینکه دوربین دنده عقب خودرو کار نمیکند چند علت اصلی دارد:

1- باطری خودرویتان ضعیف شده و منبع تغذیه به خوبی برق رسانی نمی کند. گاهی هم ولتاژ کم و زیاد شود دوربین کار نمی کند. برای برطرف کردن این مشکل کافی است سر باطری خودرو را بردارید و به مدت 5 دقیقه زمان دهید و مجدد سر باطری را وصل کنید. با این کار سیستم مجدد راه اندازی می شود و دوربین دنده عقب کار می کند.

بیشتر بدانید: علائم خرابی باطری ماشین

2- اتصالات دوربین بر اثر ضربه یا علتی در ماشین دچار قطعی شده باشند. در این حالت باید اتصالات را بررسی کنید. برای تعمیر بی ام و به نمایندگی بی ام و مراجعه کنید.

3- فیوز مربوط به دوربین دنده عقب ماشین سوخته باشد. برای اینکه متوجه شوید که آیا فیوز سوخته یا خیر، ابتدا تست برداشتن سر باطری را انجام دهید اگر مشکل برطرف نشد به دنبال فیوز باید بگردید. برای انجام این کار سراغ دفترچه راهنمای خودرو بروید. اگر دوربین خودرو شما از کارخانه بر روی خودرو باشد در دفترچه آن نوشته شده و با تعویض فیوز هم آمپر آن می توانید تست کنید. اگر خودتان دوربین را به خودرو اضافه کردید در جعبه فیوز خودرو در دفترچه راهنمای خودرویتان به دنبال جایگاه فیوز رزرو بگردید و آنها را تست کنید.

بیشتر بدانید: جعبه فیوز بی ام و

4- گاهی دوربین هم بر اثر نیاز به بروزرسانی اپلیکیشن ممکن است دچار قطعی شود که باید ریست فکتوری انجام دهید.

5- اگر با انجام مراحل بالا دوربین روشن نشد احتمال دارد دوربین تان سوخته باشد و باید با تست با یک دوربین سالم مطمئن شوید و این مشکل را با جایگزینی و تعویض دوربین دنده عقب خودرو برطرف کنید.

6- نصب اپلیکیشن های ناسازگار با دوربین نیز ممکن است علت قطع و وصل شدن دوربین دنده عقب خودرو شود. هر اپلیکیشنی را نصب نکنید.

فیوز دوربین دنده عقب خودرو را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن فیوز دنده عقب خودرو دو راه دارید ابتدا سراغ دفترچه راهنمای خودرو بروید، و با توجه به توضیحاتی که در بالا مورد شماره 3 برایتان بیان کردیم اقدام کنید. اگر دفترچه راهنما ندارید با آزمون و خطا از جعبه فیوز خودرو پیش بروید. راه دیگری نیز دارید می توانید راهنمای جعبه فیوز مدل خودرویتان را سرچ کنید و متوجه شوید هر فیوز برای کدام قسمت از خودرو شما است.

علت تاری دوربین دنده عقب

تاری دوربین دنده عقب به چند دلیل زیر است:

1- کثیف شدن دوربین دنده عقب بر اثر گرد و خاک و یا کثیفی

2- خراب شدن اتصالات سیم‌ها و عملکرد نادرست سنسورها

3- آسیب به دوربین دنده عقب خودروتان

نتیجه گیری

اگر تصویر دوربین عقب خودرو شما شروع به لرزش یا ناپایداری کرد، ممکن است علت آن اتصالات خراب باشد. بررسی کنید که آیا اتصالات سیم‌ها به درستی برقرار هستند و آیا همه آنها سالم می‌باشند. اگر سیم‌ها در حالت خوبی هستند، حسگر دوربین ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

علت عدم روشن شدن دوربین خودرو را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات سیمی درست و سالم است و همه فیوزها سالم هستند. در برخی از موارد، دوربین‌های حرفه‌ای فیوزهایی مانند فیوز سر فندکی دارند که باید بررسی شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *