021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

عملکرد بهینه خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد. علت علت کم آوردن ماشین در سربالایی به‌ویژه در شرایط سخت و جاده‌ای است. در اینجا به بررسی علل و عواملی که منجر به کم قدرت شدن خودرو در سربالایی میشوند می پردازیم. از دلایل متداول می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا باید در نظر داشته باشید شرایط آب و هوایی مانند برف، یخ بندان یا باران نیز موجب کم شدن سرعت و شتاب ماشین میشود. اگر این مورد نباشد. حتما خودرو نیاز به چکاپ دارد و باید علت های زیر را بررسی کنید.

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

علت اصلی کم آوردن ماشین در سربالایی

دلایل مختلف از جمله حرکت خودرو با دنده‌ نامناسب یا به اصلاح (حرکت با دنده مرده)، حمل بار اضافی با خودرو، سوخت غیر استاندارد و مشکلات مرتبط با شمع‌های خودرو اشاره کرد. همچنین علاوه بر این عوامل، عوامل دیگری نیز وجود دارد.

علت اصلی علت کم آوردن ماشین در سربالایی به عیوب موتور، اختلال گیربکس یا مشکل در سیستم انتقال قدرت می‌تواند به عملکرد نامطلوب ماشین و کم آوردن آن در سربالایی منجر شوند. باتری ضعیف یا خراب نیز باعث این مشکل می شود.

تعمیرگاه بی ام و در خدمت شماست تا با ارائه بهترین خدمات به کمک خودرو بشتابد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هریک از بخش های این خودرو کلیک کنید و بخوانید:
تعمیر گیربکس بی ام و ، تعمیر موتور بی ام و ، تعمیر سیستم تعلیق بی ام و ، تعمیرات برق بی ام و

چرا شتاب خودرو کم شده

پاسخ این سوال که چرا شتاب ماشین کم شده است در اینجاست. علت کم شدن شتاب ماشین به دلیل وجود مشکلات در سیستم‌های مختلف خودرو میباشد. که هر کدام نیاز به بررسی و بازدید توسط تکنسین ماهر دارد.

در ادامه به هر یک از عوامل زیر اشاره خواهیم کرد:

  1. دیسک و صفحه تموم شده یا ضعیف شدهدیسک و صفحه دستگاه کلاچ باید در وضعیت عالی باشند تا به درستی کار کنند. اگر خودروی شما در سربالایی قدرت لازم را نداشت حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید زیرا دیسک و صفحه ماشین شما به علت فرسایش زیاد ضعیف یا تمام شده شده است.

بیشتر بدانید: تاثیر دیسک و صفحه در شتاب

  1. پمپ روغن یا اویل پمپ ضعیفپمپ روغن (اویل پمپ) مسئول تأمین روغن به سیستم‌های مختلف موتور است. اگر پمپ روغن ضعیف باشد یا مشکلی داشته باشد، روغن به درستی در موتور نمی چرخد و موتور به‌طور کامل با تمام ظرفیتش کار نمی‌کند. این مشکل نیز موجب یاتاقان زدن ماشین میشود. کلیک کنید و بیشتر بخوانید.
  2. انژکتور کثیفانژکتورها مسئول تزریق سوخت به سیلندرهای موتور هستند. اگر یک یا چند انژکتور کثیف شده یا مسدود شده باشد، تزریق سوخت به مقدار کافی انجام نمی‌شود و موتور به‌طور صحیح کار نمی‌کند و این می تواند عاملی برای کم آوردن ماشین در سربالایی باشد.

بیشتر بدانید: 5 علت گاز نخوردن ماشین

خراب بودن کویل احتراق و کم شدن شتاب خودرو

کویل احتراق مسئول ایجاد جرقه الکتریکی در سیلندرهای موتور است که سوخت و هوا را به آتش می‌کشد. اگر کویل احتراق مشکل داشته باشد، عملکرد موتور  تحت تأثیر قرار میگیرد و مشکلاتی از جمله شتاب نداشتن ماشین ایجاد شود.

نشانه‌های خرابی کویل احتراق شامل موارد زیر می باشد:

شتاب ناپایدار یا نداشتن شتاب

کاهش عملکرد موتور

تراکم بالای دود خروجی

اگر این علائم در ماشین مشاهده می‌کنید، توصیه می‌شود به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کرده و کویل احتراق را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید

در هر یک از موارد فوق، برای تشخیص دقیقتر و رفع مشکلات، بهتر است به یک تکنسین ماهر مراجعه کنید. تعمیرکار با استفاده از تجهیزات تخصصی تشخیص مشکلات را انجام دهد و نیاز به تعمیرات را مشخص کند.

راهکار افزایش شتاب خودرو

برای افزایش شتاب خودرو، می‌توانید اقدامات و تغییرات مختلفی انجام دهید. در زیر چند راهکار برای افزایش شتاب خودرو آمده است:

تعویض فیلترها:

اطمینان حاصل کنید که فیلتر هوا و فیلتر سوخت خودرو تمیز و سالم باشند. فیلترهای کثیف می‌توانند عملکرد موتور را کاهش دهند.

چک کردن سیستم انتقال نیرو:

سیستم انتقال نیرو، شامل گیربکس، کلاچ و دیگر اجزای مرتبط با انتقال نیرو است. اطمینان حاصل کنید که این اجزا به درستی عمل می‌کنند.

تعویض کمپرسور توربو:

در برخی از خودروها، تعویض کمپرسور توربو می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد و شتاب خودرو داشته باشد.

استفاده از سوخت با کیفیت:

استفاده از سوخت با کیفیت و انجام تعویضات به موقع، می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد موتور داشته باشد.

تنظیم تعادل چرخهای:

تعادل صحیح چرخها به بهبود عملکرد و کنترل خودرو کمک می‌کند.

افزایش فشار تایرها:

تایرهای با فشار مناسب بهبود کننده شتاب و کنترل خودرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید