021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

علت صدای تقه از زیر ماشین + راه حل

علت صدای تقه از ماشین

علت صدای تقه از زیر ماشین چیست؟ صداهای تقه از کف ماشین در حالت های مختلف دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. همراهمان باشید. صداهای عجیب و غریب در ماشین همیشه آزار دهنده هستند، علاوه بر این یک زنگ هشدار برای راننده هستند تا مشکل فنی را شناسایی و برطرف کند تا از سلامت خودرو مطمئن شود و بتواند با خیالی آسوده در سفرهای درون شهری و برون شهری از ماشین استفاده کند.

علت صدای تقه از زیر ماشین

صدای تقه از زیر ماشین هنگام گاز دادن

علت صدای تقه از زیر ماشین هنگام گاز دادن چیست؟ این صدا دلایل متفاوتی دارد که نیاز به بررسی ماشین می باشد اما اغلب این صدا به دلیل مشکلات موتور خودرو می باشد. در زمان گاز دادن از حداکثر توان خودرو استفاده می شود و مرتبط با مسائل موتور ماشین می باشد. یکی از مسائل متداولی که ممکن است برخی از رانندگان با آن مواجه شوند، صدای تقه زدن از زیر ماشین هنگام گاز دادن است. در این متن، به بررسی این مشکل و علل محتمل آن خواهیم پرداخت تا بتوانید مشکل را راحت تر پیدا کرده و سریعا برطرف کنید.

بیشتر بدانید: علائم خرابی زنجیر تایم

علت لگد زدن ماشین هنگام گاز دادن

علت لگد زدن ماشین هنگام گاز دادن به وجود مشکلات در دسته موتور باز می‌گردد. دسته موتور، به عنوان عنصر اساسی، وظیفه مهار وزن موتور و جلوگیری از جابجایی ناخواسته آن را بر عهده دارد. این قطعه در ساختار خودرو که به عنوان نگهدارنده موتور در محل خود استقرار دارد، به مرور زمان ممکن است به دلیل فشار روی موتور دسته موتور دچار پوسیدگی و پارگی شده و در نتیجه، موتور از محل خود خارج و جابه جا شود، که این امر لغزش و مشکلات در حین گاز دادن ماشین را ایجاد می‌کند.

بیشتر بدانید: علت لرزش موتور ماشین

علت تقه زدن ماشین در دور پایین

علت تقه زدن ماشین در دور موتور پایین ممکن است به سبب استفاده از سوخت نامناسب باشد. استفاده از سوخت با کیفیت پایین، سوخت آبکاری یا حتی استفاده از سوختی که به نادرستی ذخیره شده باشد، می‌تواند به طور مستقیم بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد و باعث تقه زدن در دور موتور پایین شود.

علت تقه زدن ماشین هنگام دنده عقب

علت تقه زدن ماشین در حین استفاده از دنده عقب ممکن است به دلایل گوناگون باشد. این مشکل ممکن است ناشی از استفاده نادرست یا اشتباه از دنده عقب، مشکلات فنی اعم از وضعیت نامناسب روغن گیربکس، سایز کلاچ فرسوده، کثیفی یا آسیب دیدگی دیسک کلاچ، اشکال در سیستم هیدرولیک یا مکانیکی گیربکس، وجود شیب آزاد نامناسب و سایر عوامل مشابه باشد.

اگر مشکل برای بخش گیربکس خودرو تان باشد باید حتما به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید. مخصوصا اگر خودرو شما بی ام و باشد باید حتما برای تعمیر گیربکس بی ام و به بهترین تعمیرگاه بی ام و مراجعه کنید.

علت صدای تقه از زیر ماشین هنگام دور زدن

بی‌شک، هر راننده‌ای که به طور منظم از خودروی خود استفاده می‌کند، ممکن است با مسائلی مانند صدای تقه زدن از زیر ماشین هنگام دور زدن مواجه شود. در اینجا، علل رایج این نوع صداها را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا به رانندگان کمک کنیم تا با افزایش آگاهی، به بهبود وضعیت خودروی خود بپردازند:

۱. تنظیم ناصحیح فرمان و فرا رسیدن زمان واشر بندی

۲. عدم قرار گرفتن چرخ در محور اصلی

۳. خرابی کلگی بیرونی پلوس، اگر صدا از لاستیک‌ها نیست و تنها در هنگام دور زدن اتفاق می‌افتد

۴. صدای معمولی لاستیک نو در دو روز اول رانندگی

علت صدای تقه از زیر ماشین را بیان کردیم حال زمان راه حل آن رسیده است.

راه حل برطرف کردن صدای تقه از زیر ماشین

برای اینکه مشکل را برطرف کنید ابتدا تشخیص علت صدای تقه از زیر ماشین را باید بدانید. هر یک از دلایلی که در بالا گفتیم ممکن است مموجب ایجاد این صدا ها شود. در نظر داشته باشید که باید به سرعت مشکل را برطرف کنید تا خسارت جدی متوجه شما و خودرویتان نشده است.

پیشنهاد می کنیم برای تشخیص دقیق مشکل حتما به تعمیر کار حرفه ای ماشین خود مراجعه کنید و نظر تعمیرکار را راجع به آن بدانید سپس اقدام کنید.

اگر علت صدای تقه از زیر ماشین از صدای موتور باشد و موتور خودرو جابجا شده باشد حتما باید آن را سرجای خود قرار دهید و دسته موتور را تعمیر کنید. اگر مشکل مربوط به نو بودن لاستیک های خودرو تان باشد که پس از 4 روز این صدا برطرف خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید