021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

علت کم شدن آب رادیاتور بی ام و

علت کم شدن آب رادیاتور

علت کم شدن آب رادیاتور بی ام و چیست؟ در کل یکی از مشکلات رایج در خودروهای مجهز به موتورهای درون‌سوز، گرم شدن بیش از حد اجزای آن است که می‌تواند منجر به آسیب جدی به اتصالات و رادیاتور شود. اگر گرما و دما به خوبی کنترل نشود، این موضوع می‌تواند خرابی‌های جبران‌ناپذیری در موتور ایجاد کند. به همین دلیل، سیستم خنک‌کاری خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین سیستم‌های آن محسوب می‌شود.

رادیاتورهای بی ام و از نوع افقی هستند و از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. آن‌ها دارای ساختار مشبکی هستند که در خنک‌کاری آب موتور نقش دارند. به دلیل ساختار مشبک آن‌ها، به طور مداوم با هوا در تماس هستند که باعث افزایش تبادل حرارت می‌شود.

اگر رادیاتور بی ام و شما مشکل دارد و یا مشکل کم کردن آب خودرو دارید و یا خرابی زود به زود شلنگ ها را دارید با ما در تعمیرگاه تخصصی بی ام و تماس بگیرید.

اگر مشکل خرابی شلنگ های خودرو دارید این موضوع حتما نیاز به بررسی دارد زیرا احتمال بالا بودن کمپرس ماشین وجود دارد. این موضوع می تواند به سر سلندرهای ماشین آسیب بزند.

عوامل کم شدن آب رادیاتور بی ام و

شما می‌توانید متوجه دلایل کم شدن آب در رادیاتور خود شوید، اگر از علائم زیر مطلع شوید:

  1. سوراخ شدن رادیاتور
  2. وجود نشتی در اتصالات و لوله‌ها
  3. خراب شدن واترپمپ
  4. ورود آب به سیلندر
  5. نشت آب از منبع انبساط
  6. نداشتن ضدیخ و رسوب‌گیری موتور
  7. نشتی آب از بخاری
  8. نقص فنی ترموستات

اگر آب رادیاتور کم شود چه میشود؟

بنا به توصیه بهترین تعمیرکار موتور بی ام و  هرگونه نقص و اختلال در کارکرد سیستم خنک‌کننده می‌تواند پیامدهای بسیار جدی و غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد. متأسفانه، برخی از رانندگان به اهمیت این موضوع آگاهی کافی ندارند. یکی از عواملی که می‌تواند به کارکرد صحیح این سیستم آسیب برساند، کاهش میزان آب موجود در رادیاتور است.

در صورت کاهش مقدار آب موجود در رادیاتور، موتور به اندازه کافی خنک نخواهد شد و ممکن است به اندازه کافی دیگر کار نکند. حتی ممکن است این موضوع منجر به سوختن بخش‌های مهم موتور، مانند سرسیلندرها، شود که تعمیر آن‌ها نیاز به هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

علت کم شدن آب رادیاتور در زمستان

علت کم شدن آب رادیاتور در زمستان ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

  1. برودت هوا: در زمستان، دما به شدت کاهش می‌یابد و محیط سرد می‌شود. این سرمای شدید می‌تواند باعث یخ‌زدگی آب در رادیاتور شود که در نتیجه آب درون رادیاتور منجمد و به صورت یخ جامد می‌شود که منجر به کم شدن حجم آب در رادیاتور می‌شود.
  2. نقص در سیستم خنک‌کننده: وجود نقص یا خرابی در سیستم خنک‌کننده می‌تواند باعث نشت آب از رادیاتور یا لوله‌های سیستم شود که در نتیجه باعث کم شدن آب می‌شود.
  3. فشار هوا: در برخی مواقع، فشار هوای محیطی می‌تواند باعث فشار کمتری در سیستم خنک‌کننده شود که در نتیجه آب از رادیاتور نشت کند و کم شود.
  4. استفاده بیش از حد از گرمایش: استفاده بیش از حد از گرمایش خودرو می‌تواند منجر به تبخیر آب در رادیاتور شود و در نتیجه باعث کم شدن آب شود.

این عوامل و دلایل می‌توانند باعث کم شدن آب در رادیاتور خودرو در فصل زمستان شوند.

نحوه اضافه کردن آب رادیاتور بی ام و

برای اطمینان از خنک بودن موتور قبل از بررسی آب رادیاتور، موتور را خاموش کنید و صبر کنید تا کاملا موتور سرد شود اما اگر عجله دارید. صبر کنید تا دمای آن به 40 درجه برسد، این دما را می توانید از پشت آمپر چک کنید. در صورتی که درب کاپوت هنوز گرم است، نیاز است کمی صبر کنید تا موتور کاملاً خنک شود. سپس درب کاپوت را از داخل خودرو باز کرده و ضامن قفل کاپوت را باز کنید و درب را به طور کامل باز کنید.

پس از اینکه مطمئن شدید که موتور خنک شده است، درب رادیاتور را باز کنید و میزان آب را بررسی کنید. نکته مهم این است که اگر منبع انبساط وجود دارد، مایع خنک کننده را در آن بریزید و در غیر این صورت مستقیماً در رادیاتور خود مایع را بریزید. دقت کنید که نسبت آب و مایع خنک کننده باید به طور صحیح تنظیم شود.

 

2 Responses
    1. سلام و درود بر شما
      ممنون از انرژی مثبتی که میدین و ارسال دیدگاه تون. همه تلاش ما برای ارائه خدمات خوب و برطرف کردن سوالات شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید