021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

دیاگ بی ام و bmw

دیاگ بی ام و یا Diagnostic در اصطلاح به معنای عیب یابی بی ام و میباشد و در کاربرد دستگاه هوشمندی است که ضمن بررسی خودرو میتواند خطاها و عیب‌های آن را مشخص نماید. به عبارت دیگر ضمن دریافت اطلاعات مورد نیاز از قسمت حافظه اتومبیل، آن را پردازش کرده و کدهای مربوط به خطا و مشکلات کوچک و بزرگ را ضمن تشخیص، نشان میدهد.

در مورد خودروهای حساس و لوکس مانند بی ام و، یک دستگاه دیاگ میتواند ضمن شناسایی مشکلات کوچک از بروز خطاهای بزرگتر جلوگیری کند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در خصوص دیاگ تخصصی بی ام و کسب نمایید، ادامه ی مطلب را نیز با ما همراهی کنید یا در تعمیرگاه تخصصی بی ام و با ما در ارتباط باشید.

دیاگ بی ام و

دستگاه icom دیاگ تخصصی بی ام و

دیاگ تخصصی بی ام و در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر مانند مدلهای ICOM A2 , ICOM A3 با سرعت بیشتری عمل کرده و در عین حال پروتکل های DOIP را نیز مورد پوشش قرار میدهد.

محصولات جدید کمپانی BMW از سیستم ارتباطی قوی تری با سرعت یک مگابایت بر ثانیه برخوردار است که تنها دیاگ تخصصی میتواند آن را به صورت کامل عیب یابی و برنامه ریزی کند.

دیاگ بی ام و

اگر بخواهیم عملکرد دیاگ را به صورت کلی عنوان کنیم، این دستگاه با کمک یک کابل به پورت ODB، در زیر کاپوت یا داشبورد خودرو متصل میگردد. پس از اتصال، کدهای کامپیوتر خودرو را تک به تک مورد بررسی قرار میدهد. در گذشته هر شرکت خودروسازی برای خودروهای تولیدی خود از یک پورت مخصوص استفاده می کرد اما بعد از سال ۱۹۹۶, نسل جدید پورت تحت عنوان ODB2 بر روی تمام اتومبیل ها به صورت مشابه تعبیه شد. با کمک این پورت هوشمند میتوان با کمک گوشی های دارای سیستم عامل اندروید مانند موبایل که دارای اپلیکیشن مخصوص هستند، از طریق بلوتوث یا وای فای به آن اتصال یافت و اطلاعات را مشاهده نمود.

دیاگ تخصصی بی ام و

همان گونه که گفتیم، دیاگ در واقع ابزاری است که کدهای موجود در کامپیوتر خودرو را بررسی میکند تا عیب و خطاهای موجود را شناسایی و اعلام کند. تا به امروز دو نوع دستگاه دیاگ در دسترس بوده است:

دستگاه icom bmw

یک مدل دیاگ، اسکنر هایی هستند که بسیار حرفه ای و دارای عملکرد تخصصی می‌باشند. این نوع دیاگ برای خودروهای لوکس، مدرن و حساس مورد استفاده قرار میگیرد. از نمونه آن میتوان به دستگاه فوق پیشرفته موجود، با قابلیت‌ها و امکانات تشخیصی فوق‌العاده‌ای اشاره کرد.

مدل دیگر دستگاه دیاگ دارای عملکردی اسکنر مانند است که میتواند پس از این که به کامپیوتر خودرو متصل شود داده های آن را با کمک بلوتوث یا وای فای برای دستگاه هوشمند اندرویدی ارسال نماید.

عیب یابی بی ام و با دستگاه

بخش‌های مختلف دستگاه دیاگ تخصصی بی ام و

دستگاه دیاگ همه‌ی خودروها از جمله دیاگ تخصصی بی ام و از  چهار قسمت تشکیل میگردد:

۱. کامپیوتر: این قسمت به عنوان اصلی ترین قسمت دیاگ معرفی می گردد که از جمله وظایف آن آنالیز و بررسی اطلاعات دریافتی از ECU یا بخش مرکزی اتومبیل می‌باشد. در بخش نصب آپشن بی ام و متخصصان ما در خدمت شما هستند.

۲. اینترفیس یا رابط میانی: برای باز خوانی خطا و ترجمه اطلاعات ارسالی به دستگاه دیاگ، وجود بخشی به عنوان رابط بین ECU و کامپیوتر معمولی دستگاه لازم می‌باشد.

۳. کابل‌های رابط: این کابل همان رابطه است که از یک سو به دستگاه دیاگ و از سوی دیگر به کامپیوتر مرکزی خودرو یا ECU متصل می گردد.

۴. اپلیکیشن مخصوص دیاگ: این بخش در خودروهای مختلف، متفاوت عمل میکند. به عنوان نمونه کمپانی بی ام و، نرم افزار یا اپلیکیشن اختصاصی خود را در اختیار دارندگان محصولات خود قرار میدهد. این امر به منظور یکپارچه سازی محصولات تولیدی جهت عیب‌یابی و خطایابی سریعتر و صحیح‌تر انجام میشود.

پکیج نرم افزاری که با خرید دیاگ تخصصی بی ام و به شما تحویل داده میشود

نرم افزار ISTA +: جهت شناسایی قطعات و کالیبراسیون در کنار عیب یابی و پروگرامینگ همه ی یونیت‌های خودروهای برند BMW کاربرد دارد. در عین حال در این نرم افزار راهنمای تعمیرات و نقشه های سیم کشی نیز موجود است.

نرم افزار ISTA-P: جهت پروگرم کردن یونیتهای خودرو های کمپانی BMW

نرم افزار ETK BMW: کاربرد آن به عنوان یک بانک اطلاعات قطعات و راهنمایی تعمیرات خودروهای بی ام و است.

برنامه BMW KSD: جهت دیاگ BMW مرجع اطلاعات و مقادیر استاندارد خودروهای این برند

نرم افزار E-sys: نرم افزاری حرفه ای برای پروگرام کردن سری اف با کمک به روزترین دیتا بیش فعال

از دیگر نرم افزارها نیز میتوان به نرم افزار BMW Standard tool، نرم افزار Coding Database، نرم افزار Coding Tool

،نرم افزار WinKFP جهت پروگرم و سری E، نرم افزار NCS Expert Tool جهت کد کردن سری E، نرم افزار INPA جهت عیب یابی سری E، نرم افزار EDIABAS Tool32، و غیره اشاره کرد.

کاربرد دیاگ تخصصی بی ام و

در بسیاری از انواع دیاگ جهت خودروهای لوکس BMW میتوان شاهد کاربردهای زیر بود:

  • پروگرمینگ و کدینگ
  • تشخیص اتوماتیک همه‌ی محصولات بی ام و با کمک شماره شاسی
  • خواندن و دیلیت کردن کدهای خطا
  • ریست کردن چراغ سرویس
  • ارتقای ایسیو با افزودن آپشن
  • تنظیم دوباره‌ و آپدیت نرم افزار و فریمور ایسیوها
  • مشاهده خطا در قسمت ترمز و ایربگ و ریست ایسیوهای آنها
  • تست کردن قطعات
  • همگام سازی EWS با DME
  • تنظیم دوباره SMG / SSG
  • راهنمای تعمیرات و نقشه های سیم کشی
  • و غیره

مشاوره رایگان

۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷

خدمات بی ام و تخصص ماست
2 Responses
  1. درود
    من یک318i ‌‌ e46 دارم
    سال ۲۰۰۵
    جند تا مشکل داره
    کسی روش کار نمیکنه توی‌بوشهر
    می‌خوام یه دیاگ حرفه ای بگیرم .خودم روش کار کنم
    چون پسرم دوستش داره .نمیتونم بفروشم.
    دو تا کمک می‌خوام.
    یک معرفی یک دیاگ.
    دوم آموزش تعمیرات.
    آیا در این زمینه میتونید کمک کنید؟
    با سپاس
    سلحشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *