021-22618760

تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول

تعمیر گیربکس بی ام و bmw

تعمیر گیربکس بی ام و “ZF -GM” اما در ایران بیش از کشورهای دیگه این گیربکس ها دچار نقص میشوند. اما دلیل بروز این مشکل چیست؟ 2 نوع از بهترین گیربکس های موجود در بازار هستند، که از کیفیت بالایی برخوردارند.

رانندگی غیر اصولی، ترافیک های سنگین، دیر عوض کردن روغن گیربکس…اگر میخواهید گیربکس بی ام دبلیوی شما آسیب نبیند باید این قواعد را رعایت نمایید، بطور مثال هنگامی که خودرو در حالت سکون هست نباید با تخته گاز حرکت کرد باید به گیربکس زمان بدهید تا بصورت عادی دنده ها را تعویض کند، بعد از حرکت زمانی که سرعتتان به ۴۰یا۵۰ کیلومتربر ساعت رسید پا را از روی پدال گاز بردارید و سپس دو باره گاز بدید.

تعمیر گیربکس بی ام و

برای تعمیر گیربکس بی ام و به تعمیرگاه تخصصی بی ام و مراجعه کنید.

نام گیربکس اتوماتیک BMW 

بی ام و به‌جز گیربکس‌های دستی، تنها گیربکس‌های دوکلاچه و مبدل‌های گشتاور اتوماتیک را در خودروهای خود استفاده می‌کند. بیشتر گیربکس‌های بی ام و توسط شرکت ZF تولید می‌شوند و معمولاً به‌صورت قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه هستند.

گیربکس دوکلاچه یک نوع گیربکس اتوماتیک است که از 2 کلاچ استفاده می‌کند و به این ترتیب، دنده‌ها را به‌سرعت و بدون وقفه‌ای در جریان تعویض می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند در مورد این گیربکس بیشتر بدانند، می‌توانند در مورد گیربکس‌های دوکلاچه اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنند.

مبدل‌های گشتاور اتوماتیک قابلیت ارائه راحتی خاصی در زمان رانندگی دارند. همچنین، این گیربکس بی ام و انعطاف‌پذیری بیشتری را در مقایسه با سایر گیربکس‌ها به ارمغان می‌آورد، به خصوص با توجه به تعداد زیادی دنده که در اختیار قرار می‌دهد. اما، نکته ضعف آن، زمان تعویض طولانی‌تر – و درنتیجه، رانندگی کمتر ورزشی – است. بااین‌حال، پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفته که گیربکس‌های مبدل گشتاور را به نزدیکی عملکرد سایر گیربکس‌ها می‌رساند.

به‌گفته شرکت bmw ، دلیل استفاده تنها از این دو نوع گیربکس اتوماتیک، فضای محدود، وزن، راحتی استارت، کارایی و تعداد دنده‌های موردنظر است. اغلب درباره بی ام و، از اصطلاح گیربکس Steptronic استفاده می‌شود، که یک نوع گیربکس دوکلاچه و اتوماتیک است که توسط سازنده آلمانی عرضه می‌شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و

حرارت قاتل روغن گیربکس است، زمانی که شما در ترافیک سنگین قرار دارید روغن گیربکس بیش از حد استاندارد گرم میشود، و این امر باعث میشود روغن گیربکس زودتر از حد معمول فاسد شود، به خصوص آن هم در آب و هوای تهران که که معمولا گرم است و دائماً شاهد ترافیک های سنگین در آن هستیم، روغن گیربکس اتومبیل های بی ام دبلیو در شرایط آب و هوایی ایران باید در محدوده ۵۰  تا نهایتا ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شوند چراکه هنگامی که خودروی شما در ترافیک سنگین قرار دارد روغن گیربکس در حال کار کردن است در حالی که کیلومتر خودرو ثابت است این به این معناست که خودروی شما با محاسبه درجا کاردن در هر ۵۰ هزار کیلومتر در واقع حدود ۸۰ هزار کیلومتر کار کرده است .

بیشتر بدانید: تعمیر موتور بی ام و

در هر سرویس روغن گیربکس باید صافی گیربکس نیز تعویض گردد‌، مرکز خدمات بی ام و (کاتب) با استفاده از تجهیزات به روز کمپانی و دانش فنی آماده ارائه خدمات شامل سرویس های دوره ای، تعمیرات تخصصی موتور، گیربکس، عیب یابی و سرویس سیستم تعلیق و برق الکترونیک میباشد.
همچنین به منظور رفاه حال مشتریان سرویس در محل نیز محیا میباشد .
در صورت بروز هرگونه ارور بر روی صفحه کیلومتر فورا با ما تماس بگیرید و ازما راهنمایی بخواهید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

 تعمیر گیربکس بی ام و

بی ام و از جمله خودروهای لوکس و پرطرفدار است که همواره از سوی خریداران خودرو در اولویت قرار دارد. تمام جذابیت رانندگی با این برند خودرو زمانی کامل است که هیچ مشکلی در سیستم داخلی آن وجود نداشته باشد. یکی از انواع مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه گردید، خرابی گیربکس می‌باشد. قطعا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتواند در لحظه بروز مشکل شما را بهتر راهنمایی کند. پس ادامه ی این مطلب را مطالعه فرمایید.

تعمیر گیربکس بی ام و در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که مشابه گیربکس‌های عادی است، اما واقعیت کاملاً متفاوت است. گیربکس بی ام و، علیرغم شباهت با گیربکس‌های دیگر، به دلیل داشتن سیستم برقی، شتاب بالا، و طراحی متمایز، تفاوت‌های زیادی دارد. تعمیر گیربکس بی ام و یکی از مواردی است که نیازمند تخصص و تجربه بالا در این زمینه است.

همچنین، انتخاب مرکز تعمیر مناسب برای خودروی بی ام و امری حیاتی است، زیرا تعداد کمی از مراکز تعمیر خودرو دارای نیروی متخصص در زمینه تعمیر گیربکس بی ام و هستند. به‌علاوه، با توجه به ساختار پیچیده‌تر گیربکس بی ام و، نیازمندی‌های تعمیر و خدمات مربوطه نیازمند دانش و تجربه بیشتری است.

بیشتر بدانید: علت بد جا رفتن دنده

چرا تعمیر گیربکس بی ام و مهم است؟

تعمیر گیربکس در خودروهای BMW با توجه به ماهیتی که دارد، مهم تلقی میگردد. عملکرد گیربکس در هر اتومبیلی مانند شریان‌های مهم و حیاتی در بدن انسان است. اگر این قسمت خودرو نتواند کارایی منظم و دقیقی داشته باشد، قادر نخواهد بود نیروی دریافتی را به سمت چرخ‌ها هدایت کند. در نتیجه حرکت خودرو با اختلال مواجه می گردد و درست عمل نمی کند.تعمیر گیربکس بی ام این امکان را برای شما ایجاد میکند که بتوانید اشکالات مختلف موجود در گیربکس خودرو را شناسایی و برطرف نمایید. مد نظر داشته باشید که تعمیر گیربکس بی ام یک حرکت ساده نیست که خودتان از عهده ی آن بر آیید و حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

بیشتر بدانید: تعمیر سیستم تعلیق بی ام و

این تعمیر می بایست با توجه به مدلهای مختلف این برند خودرو انجام گیرد چرا که دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند. در حال حاضر گیربکس موجود در خودروهای بی ام و به ‌صورت دستی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌باشد.

چرا گیربکس بی ام و نیاز به تعمیر پیدا میکند؟

عوامل مختلفی قادر است سبب شود که نیاز به تعمیر گیربکس بی ام و پیدا کنید. از جمله عوامل میتوان به عدم سرویس  گیربکس در زمان های تعیین شده اشاره کرد. با این که قسمت ها و قطعات خودروهای برندهای مطرح مانند بی ام و دارای کیفیت بالا می‌باشد اما به هر حال مانند هر قطعه ای، گیربکس BMW هم می تواند دچار خرابی شود. پس با هر سرویس به موقع، خرابی این قطعه را در همان ابتدا شناسایی و برطرف خواهید کرد.

عامل دیگری که نقش مهمی در خرابی و تعمیر گیربکس بی ام و دارد، عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس میباشد. در واقع روغن گیربکس حکم یک روان کننده دارد که با وجود آن،چرخ دنده ها قادر هستند به صورت روان و راحت حرکت نمایند. اگر میزان این روغن کاهش یابد طبیعتاً بر عملکرد چرخ دنده‌ها نیز تاثیر گذار خواهد بود. با سایش چرخ دنده‌ها به سرعت آسیب دیده و دچار ترک و در نهایت شکستگی میگردد.

در مورد سوم میتوان از روغن‌های گیربکس بدون کیفیت نام برد که با خلوص بسیار پایین در بازار موجود می‌باشند. این روغن ها با عنوان اصل بی ام و به فروش میرسند و دارندگان خودرو با کم اهمیت جلوه دادن این موضوع، دقت کافی ندارند.  توصیه میکنیم حتما روغن گیربکس بی ام و را از مجموعه های معتبر و تعمیرگاه‌های تخصصی بی ام و تهیه کنید.

علت روشن نشدن ماشین چیست؟ کلیک کنید و بخوانید

نکات مهم در تعمیر گیربکس bmw

تعمیر گیربکس بی ام و نیاز به تخصص و دقت خاصی دارد. در ادامه، برخی از نکات مهم در تعمیر گیربکس بی ام و را برای شما بیان می‌کنم:

تشخیص دقیق علت مشکل: قبل از شروع به تعمیر گیربکس، باید علت مشکل را به دقت تشخیص داده و بررسی کنید. این ممکن است شامل بررسی سیستم هیدرولیک، کانکتورها، سیم‌ها، سنسورها و قطعات دیگر گیربکس باشد.

استفاده از قطعات اصلی و مرغوب: در هنگام تعمیر گیربکس بی ام و، اطمینان حاصل کنید که از قطعات اصلی و مرغوب استفاده می‌کنید. این موضوع می‌تواند برای عمر و کارایی بهتر گیربکس بسیار مهم باشد.

بیشتر بدانید: ترفند درآوردن ماشین از گل و لای

تنظیم و تعادل صحیح: در هنگام تعمیر گیربکس، تنظیمات و تعادل صحیح در سیستم گیربکس بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که تنظیمات مورد نیاز برای سیستم شیفتر دهنده و دنده‌های گیربکس صحیح انجام شده است.

رعایت راهنمایی‌های فنی: هنگام تعمیر گیربکس بی ام و، باید به دقت راهنمایی‌های فنی تولید کننده را رعایت کنید. این شامل راهنمایی‌های مربوط به نوع روغن مورد استفاده، فشارهای صحیح، زمان تعویض قطعات و سایر مشخصات فنی است.

آزمایش و تست نهایی: پس از تعمیر گیربکس، حتماً باید آزمایش و تست نهایی را انجام دهید. این شامل آزمایش رفتار گیربکس در دنده‌های مختلف، سیستم شیفتر دهنده، کارکرد هیدرولیک و سایر عملکردهای مربوط به گیربکس است.

رعایت دوره تعمیر و نگهداری: برای حفظ عمر و کارایی گیربکس بی ام و، باید دوره‌های تعمیر و نگهداری را به صورت منظم رعایت کنید. این شامل تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلترها، بررسی و تنظیم کمپوتاتور و سایر عملیات نگهداری است.

توجه داشته باشید که تعمیر گیربکس بی ام و نیاز به تخصص و تجربه فنی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود به تعمیرگاه‌ تخصصی کاتب برای انجام تعمیرات گیربکس مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

مشاوره رایگان

۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷

خدمات بی ام و تخصص ماست
5 Responses
  1. سلام میخوام یک ماشین بخرم میشه راهنمایی کنید. گیربکس بی ام و ۲۰۱۸ که میگن خوب ازش نگهداری شده آیا میتونه هزینه سنگین بندازه؟

    1. درود بر شما
      برای جلوگیری از فشار زیاد بر گیربکس بی‌ام‌و و افزایش عمر مفید آن، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
      1- تغییر دنده‌ها به موقع: اطمینان حاصل کنید که تغییر دنده‌ها را به موقع و با دقت انجام می‌دهید. استفاده از دنده‌های مناسب برای سرعت و شرایط رانندگی کمک می‌کند تا فشار بر گیربکس کاهش یابد.
      2- عدم استفاده از دنده پارکینگ به عنوان ترمز: از دنده پارکینگ به عنوان ترمز هنگام توقف ناگهانی خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به گیربکس فشار زیادی وارد کند.
      3- انجام سرویس و نگهداری منظم: اطمینان حاصل کنید که سرویس و نگهداری منظم برای گیربکس انجام می‌شود. تغییر روغن به موقع و بررسی سطوح روغن، فیلترها و قطعات مهم دیگر می‌تواند به کاهش فشار بر گیربکس کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *